Ağız Çene ve Diş Cerrahisi

Ağız, çene ve diş cerrahisi, tüm yaş aralığındaki bireylerin ağız, çene ve diş bölgelerindeki yumuşak ve sert dokuların hastalıkları, yaralanmaları ya da bozukluklarının düzeltilmesi adına gerekli tanıyı bulup tedavi yöntemlerini uygulayan bilim dalına denilmektedir. Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi; ağız, dişler ve çene ile ilgili hastalıklara ve yaralanmalara ek deformitelerinin tanısıyla da ilgilenmektedir.

Ağız, Çene ve Diş Cerrahisi Nedir?

• Dişlerin normal ya da cerrahi çekimlerini gerçekleştiren,
  • Gömülü dişlerin zor çekimlerini gerçekleştiren,
  • İmplant uygulamalarını yapan,
  • Çene kisti ve tümörlerin tanılarını koyup tedavilerini yapan,
  • Damağa gömülü olan ve komplike durumda olan dişlerin çekimlerini yapan,
  • Ağız, çene ve yüz bölgesini ilgilendiren her türlü enfeksiyonların cerrahi tedavilerini gerçekleştiren,
  • Diş kökenli kemik içinde meydan gelen lezyonların tedavisini yapan (Apikal Rezeksiyon),
  • Çene ve yüz bölgesinde meydana gelen kırıkların tedavilerini gerçekleştiren,
  • Dental protez yapılmadan önce yumuşak ve sert dokuların cerrahi bir şekilde düzeltilmesini sağlayan,
  • Çene, yüz bölgesinde oluşan ağrıların cerrahi ve tıbbi tedavilerini gerçekleştiren,
  • Çene eklemi hastalıklarının tedavilerini yapan,
  • Dudak ve damak yarıkları tedavisi ile ilgilenen,
  • Ağız, çene ve yüz bölgesinde fonksiyonel bozukluklara neden olan ve estetiği bozan deformitelerin cerrahi yöntemlerle düzeltilmesini gerçekleştiren,
  • Kanser tedavisi gereğince uygulanan ilaçların ve radyoterapinin çenede yaratabileceği lezyonların tedavisini gerçekleştiren,
  • Oldukça önemli olan implant uygulamalarını yapan bilim dalı; ağız, çene ve diş cerrahisi olarak karşımıza çıkmaktadır.