Oral Diagnoz ve Dental Radyoloji

Zirkonyum Kaplama Fiyatları 2023

Oral Diagnoz ve Dental Radyoloji

Oral diagnoz ve dental radyoloji; kelime anlamı olarak ağız içi teşhis anlamına gelmektedir. Diş tedavisine başlanılmadan önce ilk ziyaret edilen kliniktir. Hekim tarafından muayene yapılır ve diş ve çene yapısını belirten röntgen panoramik olarak çekilir. Bu aşama sonrasında hastaya özel tedavi planı çıkarılır. Fakat ağız içinde yalnızca çürük dişler, gömük dişler ya da çekilmiş diş eti problemleri görülmemektedir. Bunlara ek yanak, damak ve çene kemiklerinde yer alan yumuşak dokularda görülen hastalıklar da olabilmektedir. Oral diagnoz ve radyoloji kliniklerinde vücudun bir başka yerinde olan fakat ağız içi dokularda belirti gösteren diyabet ve Behçet hastalıkları gibi kronik hastalıkların, aft gibi ağız içi doku hastalıklarının da teşhisi ve aynı zamanda tedavisi yapılmaktadır.

Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi Nedir?

Oral diagnoz ve dental radyoloji bölümünde ağız, diş ve çene radyolojisi nedir diye bakacak olursak; bir anabilim dalıdır. Oral, maksillofasiyal doku ve organların sistematik olarak incelendiği aynı zamanda bu yapılara ait bütün fizyolojik ek olarak da patolojik değişikliklerin hem klinik hem de radyografik olarak yorumlanıp tedavilerin yapıldığı kliniktir. Bu anabilim dalının çalışma alanları aşağıda gibi sıralanmıştır:

– Diş ve diş eti hastalıkları,

– Temporomandibular eklem ev çene eklemleri,

– Boyun ve baş bölgesi yumuşak dokuları,

– Sistemik hastalıklarla ilişkili ağız hastalıkları (Behçet ve diyabet gibi…)

– Dijital radyografi şeklindedir.