Ortodonti Tedavisi

Ortodonti çene, diş ve yüz bozukluklarının teşhis, tedavi ve önlenmesi ile ilgilenen bilim dalıdır. Alt çenenin önde veya geride olması şeklinde bozukluklar hastanın yaşı düşünülerek tedavi sürecine karar verilmesi gereken durumlardır. Hasta ergenlik çağındaysa ve alt-üst çenenin geride olması durumunda ortodontik teknikler sayesinde bu durumun tedavisi mümkündür. Fakat hasta yetişkin ise, iskeletsek bozukların tedavisi ancak hem ortodonti hem de cerrahi müdahaleler ile gerçekleşir. Ağız ve çene yapısında meydana gelen bozuklukların belirli birkaç sebebi vardır. Uzun süre biberon veya yalancı emzik kullanmış olmak, parmak emmiş olmak, tırnak yemiş olmak gibi durumlar ve bu alışkanlıkların kazanılması ortodontik tedaviyi gerekli kılan durumlardır. Yaşanan erken veya geç süt dişi kayıpları çapraşık dişlerin oluşmasına sebep olacağından bu durumda ortodontik tedaviyi gerekli kılar. Çünkü zamanından önce ağızdan düşen süt dişlerinin yerine, daimi diş ağız boşluğuna doğru kayar. Oradan asıl çıkması gereken dişlerse kendisine yer bulamadığından çapraşıklık meydana getirir.

Ortodonti Nedir?

Ortodontik tedavi, küçük çocuklarda daha önem teşkil eden bir tedavi çeşididir. Çene gelişimine yardım ederek dişlerin olması gereken doğru pozisyonlara gelmelerine yardımcı olmaktadır. Yetişkinlerdeyse süreç biraz daha zorlu ilerleyebilir. Büyüme gelişmenin durmuş olmasından ötürü. Ortodontik tedavi sayesinde daha sağlıklı bir ağıza, gülüşe ve daha etkileyici bir görünüme sahip olabilir, uzun süre ağzınızda kalacak sağlıklı dişlerle kendi dişlerinizle yaşayabilirsiniz.